Followers

Saturday, October 19, 2013

Photoshop Teknik Super Impose ..

Dimulakan dengan Assalamualaikum...
lately aku dah lama tak bermain dengan photoshop..
soo my photoshop skill are a little bit rusty...
bak kata orang tua...
kalau lama tak buat satu benda tuh nanti kita akan lupa...

soo berbekalkan camera kompak mak aku
serta camera stand bapak aku...
aku mulakan project baru aku menjadikan klon2 aku..
atau nama lain bagi dia.. kagebunshin no jutsu..
*sape tak tau ape dia kagebunshin no jutsu sila google...

cara dia mudah jer..
memula ambik gambar korang pastikan camera tuh still tak berubah2..
ambil secara satu2...

memula sediakan tempat untuk mengambil gambar...
aku pilih kerusi nih sebab mudah ...
lagipon mcm orang istihar puasa @ raya...


lepastuh posing laa mana2 gaya yang korang minat kt tempat korang pilih tuh..
pastikan camera tak berubah2.... nanti sng keja...

gambar pertama....atas kerusi..



gambar kedua kt belakang kerusi...


gambar ketiga kt tepi kerusi...


gambar keempat gedik bwk gitar....

lepas tuh korang bukak photoshop...
crop satu2 gambar korang...
gabungkan semua gambar keatas satu gambar...

maka hasilnya....


jadiklaa mcmnih...
ok2 tau mesti ada antara pro2 sekalian kata...
tak perfect laa keranda aku nampak lagi garis2 crop ko tuh..
bak aku kata..
skill aku bukan tahap professional..
tahap medium level lagi kot..
hauhauahuahauhau...
kira ok ler... bagi sape yang minat silalah cuba hasilkan clone masing2....




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...