Followers

Sunday, October 13, 2013

Hidup Lebih Selesa Apabila Di Rumah...

Assalamualaikum semua..
harinih aku nk share skit serba skit tentang hidup aku kt umh..
(cuti raya haji soo ada laa kt umah)
mcm kita tau sape kan tak suka time balik umah..
lebih selesa nk wat menda pon..
cth: tgk tv lam keadaan terkangkang..
ok cukup merepek..
this is some of my room pic and what it consist today..
dulu aku ada wat enty nih kira nih update entry lama laa.







no satu aku memang suke tampal2 poster tampal2 barang lam bilik..
nih sebahagian barang aku ..
so lam ruangan nih adalah ruang memory lane..
ceh ayat jimba abih...
ada id aku time kt unikl...
ada digimon tuh...
disket...(benda nih dah pupus)
kaset(dah tak dk pon player untuk menatang nih..)
some of my naruto item... 
aku memang dulu suka kumpul menatang nih..
aku ada 2 figure naruto n kakashi ... tapi kakshi dah lesap tak tau sapa tibai...
yang papan tanda open tuh adalah papan tanda masa sem lepas..
kira sem lepas aku ada subjek niaga..
so kena laa bukak kedai..
n paling gempak aku jumpa poster yo gi oh......
hahaha



next is my cap collection...
ada laa beberapa yang masih tersimpan..
ada yang lesap tertingl kt hotel..
ada yang lesap pasal kena tibai...
ada yang dah rosak soo buang...
tgl laa bebarapa yang masih elok nih..
*aku memang kaki pakai cap...


ok atas nih adalah project kh aku time skolah menengah dulu..
kena wat kerja kayu.
so aku buatlaa bekas kunci..
kira leh letak bil2 ngan kunci..
ada laci..
kalau korang nampak atas tuh aku tukar jadik tempat letak spek itam aku..
ada kipas heat sink... pc lama aku..
kunci moto...kunci keta...kunci rumah...
dan last skli ada beg kecik aku...


ok disini adalah ruangan dimana segalanya bermula..
kt sini laa segala idea kuar bagai untuk aku wat design...(macam pandai sgt)
wat keja...men gitar...
update blog... tgk movie... segala2 nyer laaa..
n atas kt dinding tuh adalah sebagian artwork aku..(pergh artwork..)
ada dua teddy bear ...
satu memang teddy bear aku time aku kecik lagi....
lagi satu ada org kasik kt aku...
*mungkin pasal aku comel so dia kasik teddy bear kt aku..


ok close up skit benda tang aku ckp tadi dah pupus...
digivice yang aku ada adalah ver 2 tak silap aku... ke pendulum...
aku ada byk lagi... tapi ntah kemana gi..
kira sape ada menatang nih adalah kanak2 90an sejati...
no dua kaset memang benda nih tak ler kita katakan lama sgt..
ada lagi jual radio leh men kaset..
cuma skang nih org dah tak pakai..
ramai gantikan cd tak pon pakai usb..
zaman dah maju bro...


ok kepada kanak2 zaman melinium mungkin korang tak tau menatang menda nih..
ini laa dinamakan disket..
dulu benda nih laa yang digunakan untuk simpan data..
cuma data ingat tuh..
mcm word benda kecik2 boleh laaa..
kalau nk simpan movie baik lupakn jer niat tuh..
sebab natang nih leh support maximum capacity adalah 5mb...
benda nih dulu tak ler semahal mcm beli usb...
tak silap aku dulu aku beli rm 5 sekeping...
cool bro...


poster u gi oh yang aku ckp tadi..
nih poster dari majalah gempak..
sape tak tau majalah gempak sila google..



nampak tak penanda buku ujang nih..
mungkin ada yang ckp keranda mayat bangang penanda buku gi tampal kt dinding..
sebenaryer aku bukan tak nk pakai benda nih..
tapi benda nih aku dapat masa menang peraduan ujang dulu..
kira memory kot..
first time menang peraduan...
selain penanda buku ujang ada kasik aku baju tapi baju tuh ntah kemana lesap pon tak tau..
*benda paling lawak adalah time posmen post hadiah nih kt aku..
boleh bebudak ujang post benda kt aku letak name KERANDA MAYAT..
terpinga2 posmen....


last skali aku nk share pasal tabung unta aku..
kira tabung nih byk gak berjasa kt aku.
dah beberapa kali menyelamatkan aku di zaman2 sesak duit tak cukup..
bukan susah lau kita nk simpan duit..
balik umah..
tgk lam dompet ada duit syiling tak..
terus letak lam tabung..
sikit2 lama2 jadik bukit..
tapi aku baru nk membukit dah korek..
sesak punyer pasal...


ok la geng mata pon dah tingtong sakat kt sini jeler...
len kali kalau ada bahan aku post lagi..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...