Followers

Sunday, August 22, 2010

AssalAmUAlaIKum..





KehadapAn TEman2 SepeJUangan SekAliaN..
hahaHa..
Agak lamer gak aku tk updated blog nih..
Hari nih aku nk berkongsi sikit ngan korang tentang masalah sosial remaja islam kita sekaran..
(bagi nk dengar teruskan bacaan tk nk sudah).
bukan nk kata aku nih perfect sgt.
aku pon samer gak cm korang suma.
tapi kalo kita imbas remaja kita sekarang dengan remaja zaman
80 an..
jauh berbeza..
kes pembuangan bayi semakin meningkat.
kes zina berleluasa.
ntah ape nk jadi aku tk tau.
jgn kita sekali2 salahkan ibu bapa,pihak media @ sesiapa pon..
pada pendapat aku masalah ini timbul disebabkan beberapa faktor utama..
1.cinta yg berlandaskan hawa nafsu..
2.kurang didikan agama..
3.pengaruh barat yg begitu berleluasa.

atas sebab diatas cuba kita muhasabah diri.
siapakah kita di atas dunia ini..
kita dicipta oleh Allah adalah sebaik2 ciptaanya..
mempunyai akal fikiran..
adakah kita bersyukur atas nikmatnya???
adakah layak kita kufur kepadanya???
renungkan2lah..
aku ingin mengajak diri aku serta anda semua sempena bulan ramadhan yg mulia ini marilah kita cuba ubah diri kita ini..
kalau tk semua setidak2nya sedikit pon jadilah..
ingatlah adakah kita sudah tentu menemui ramadhan pada tahun akan datang???
Allah maha berkuasa..
kita tidak tahu bilakah masa kita akan dijemput menamuinya..
adakah cukup amalan kita???
masih belum terlambat lagi untuk kita berubah..
kerana pintu taubat masih lagi terbuka..
ingatlah Allah sentiasa menarima taubat hamba2nya yg benar2 ingin bertaubat..
malilah kita sama2 ambil masa sekurang2nya hanya 5 minit muhasabah diri kita..
cukup setakat ini untuk kali ini.
akhir kata tepuk dada tanya selera..


yang benar..
KEraNDA MAyAt

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...