Followers

Wednesday, June 11, 2014

It Not Just About Having A Smart Phone...

Salam...
agak lama aku tak update blog nih...
almaklum laaa aku bukan kaki ada cable2 yang ada byk bahan..
peminat pon tak ramai (sedar diri sesangat)

Seperti yang korang tau awal taun nih aku dah kehilangan my  "precious"
GALAXY S3...


so im been strugle a lot to get it replacement ....
yeler hidup aku bergantung kot kt menatang tuh...

so aku terpaksa beli phone replica laa *sebab aku miskin tak dk duit...


phone yang aku ambik nih adalah samsung galaxy grand dous(clone)

tak berbaloi..
sebab benda...
hampir semua app yang aku perlu tak leh guna..

so aku terpaksa let it go(sila nyanyi mcm lagu frozen)...

kebetulan aku ada wat praktikal kt satu company jual umah kt kl...

punya punyer tgu dapat laaa aku duit hasil titik peluh dan kepenatan aku gi tuntut ...

so aku gi laa kedai untuk dapatkan kembali ape yang aku perlukan..


selepas wat beberapa research ... *ceh konon...
aku ada laa wat perbandingan harga n spec untuk setiap calon bagi phone baru aku..
biasa laaa korang pon mesti buat kan..

top 2 aku dapat samada lenovo ataupon back to samsung...

lenovo aku tgk dari segi spec dia ok...

samsung lagi laa okokokokokokokokok...
tapi harga...
samsung jauh meninggalkan lenovo...
*alaa mesti la brand dah terkenal..
selepas tolak tambah aku ambik keputusan ambik lenovo...

ada bebra sebab aku tolak samsung...

1.harga laaa( aku baget ciput)

2.spec yang aku tak pakai...

3.segi keluarga ( family aku ramai sgt pakai samsung, cth : bapak aku beli gak s3 tima aku ada s3)

so aku gi kedai...
memula hajat nk beli phone...
lepas aku tgk harga tablet ngan phone lebih kurang jer..
aku ambik keputusan nk angkat tablet...

yang aku bengang sales girls tuh(amoi cute giler)..
tablet sesuai untuk men game....

WHAT THE F**K...

nampak sgt ramai beli tablet semata2 untuk men game......

let me tell u what I used my smart phone ....

pertama untuk organizer... kira mcm kelander nyer app laa
biler ada temu janji..
tarikh2 penting....




simpanan contoh2 design...
presentation ke... ape2 yang aku rasa penting..
kot2 jumpa client ker ape..
*almaklum aku freelance designer...






taking note...
*nih student2 slalu buat...untuk study @ sebagai toyol time exam...




 dan semestinya tempat aku simpan semua simpanan gambar2 aku...
ap3 yang aku syang la kan ..*eh ada lak si oren mencelah (lambogini Malaysia.)




ia juga berfungsi sebagai alat perhubungan ....
kira korang mesti ada wassap kan....
weechat semua..
kira nih pon penting...









kt sini pon kenkadang aku guna untuk monitor blog aku...

dah ada internet browser kan...



selain tuh...
aku guna gak benda nih untuk check email...
tgk youtube....
sebagai gps....
mp3 player aku....
men game...( yeler time tgu giliran kt bank ke gi kenduri ikut bapak aku so bosan kan)
byk laa lagi...
sebab aku suke benda nih sebagai all in one function..
bukan sekadar ko angkat call sms... dan untuk men game jer...

so penutup dia...

saranan aku kt korang...
kalau korang rasa nk beli smart phone...

jgn beli ikut trend ikut kenkawan..
beli untuk ape korang guna..

kalau nk guna sekadar leyan game jer..

bek beli gaming console dari membazir beli phone memahal....

MELAINKAN KORANG MEMANG BYK DUIT..

tuh terpulang laaaa...

k sampai sini jer...
len kali ada masa aku update..

PS : AKU STILL LAGI MENGANGUR>>>>



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...