Followers

Monday, June 16, 2014

Cadbury @ CadBABI???


Assalamulaikum...

Soal coklat kegemaran rakyat Malaysia nih...

ape lagi cadbury laa ape lagi...

baru2 nih ( tak ler baru sgt)

kecoh sebab ada DNA ( bukan jenama memory card ) babi dalam coklat nih...

aku tau mungkin ada antara korang akan kata..

KERANDA CITER DAH BASI LAAA

bukan pasal tuh aku nk kongsi nih..

seperti mana yang kita tau JAKIM...

@ JABATAN KEMAJUAN ISLAM MALAYSIA...

telah keluarkan kenyataan yang coklat nih halal untuk dimakan..

yang pelik kt sini ialah kementrian kesihatan tidak menarik laporan 

yang mengatakan COKLAT TUH ADA DNA BABI...

so jadik keraguan untuk rakyat Malaysia untuk consume this product...

*MAJOR OF MALAYSIA CITIZEN IS MUSLIM...
so mcm2 cadbury dah buat untuk menarik minat rakyat untk makn semula produk depa..

salah satu turunan harga coklat nih...

pastuh ajak blogger2 makan natang nih...

tetapi pegawai JAKIM tak nk makan..

satu lagi kekeliruan ..


ada bebarapa laa spekulasi yang orang timbulkan..

pertama yang paling populer ler kita dgr ...

dapat sijil tuh balik sebab kepentingan politik..

ada laa yang duk kata sebab cadbury nih ada menyumbang besar pada

ekonomi wakil rakyat ...

*INI SEMUA POLITIK...

kedua...

yang ada org sabotage sempel coklat yang dianto kt kementrian kesihatan tuh..

kunun2 pesaing anto laa sempel cadbury tambah babi skit...

tujuan untuk jatuhkan cadbury supaya org beli coklat depa lak..

ketiga...

coklat cadbury dah lama ada babi cuma tak dk sapa yang berani tampil...

nth laa aku pon tak tau mana betul..

ko kesimpulan...

ramai yang duk kata soo halal ke tak halal...

ikut pada satu jer asas..

KALAU MAKANAN TUH MERAGUKAN..

TAK PAYAH MAKAN....

bagi aku still lagi ragu2 yang benda tuh halal..

mcmne syarikat punyer besar..
leh kantoi ada babi nih..
bukan baru setaun cadbury nih ada kt Malaysia..

dah bertaun2...
aku pon dah berkeping2 coklat dah aku telan ..
yeler nk beli ferero rosyale...( ejaan aku lupa )
mahal dowh...

so aku tak ler makan dah coklat nih..
mungkin beralih kepada coklat milo..
ahahahahah...

terpulang kt korang laa sama ada yakin ataupon idak..
bagi aku belum seratus peratus yakin..

biar masa tentukan..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...