Followers

Saturday, February 8, 2014

Pelawak Otai Vs Pelawak Muda

Assalamualaikum...
benda nih aku teripikir lepas tonton final Maharaja Lawak Mega 2013..
tak pyh ckp org dah tau kan sape menag...




tiba2 aku terpikir ape dah jadik yek pada pelawak2 lama kita...
contoh syamsul ghau ghau... geng senario.... dan lain2 laa...
apa depa duk wat skang yek???

satu persoalan...

adakah lawak depa dah tak boleh dijual lagi membuatkan syarikat2 penyiaran television tak nk 
kuarkan depa..




hummmm..

kenapa tak ditonjolkan kmbali pelawak2 nih..
kami rindu pada zaman kanak2 kami dihiburkan oleh aksi senario..
cecupak...
pi mai pi mai tang tuuuu
lawak2 yang bukan sekadar org kata lawak bodo..
tetapi lawak yang mempunyai pengisian...

kita ambik contoh senario..
movie dia semua ada pengisian serta nilai murni yang diselitkan sekali...





memang kita merasakan senario tambah2 waktu sekarang 
mcm movie terbaru depa ..
senario beach boy...
mcm ntah ape2..
lakonan terlalu kebudak2an..
tapi ape yang aku terpikir adalah.

DEPA NIH TERPAKSA WAT MCMNIH KE SEBAB PERMINTAAN SKANG??

mana pergi lawak2 yang kita pangil lawak matang.???

tidak terlalu kebodohan..
yaa korang mungkin tak setuju ngan ape yang aku bualkan..
ini hanyalah ape yang aku fikirkan..
yang aku rasakan...


(yang nih bukan lawak tapi jijik)




harapan aku pelawak2 otai nih satu masa nanti dapat muncul semula di kaca2 tv..
mengembalikan zaman kegemilangan..
dengan lawak2 yang matang dan tidak terlalu kebudak2an..

pada pelawak2 baru ... 
aku bukan nk kata korang tak bagus..
bagus..
tapi kita jgn lupakan mereka yang satu masa dahulu..
berusaha bertungkus lumus untuk membawa riang ketawa kepada kita..

mereka ini lah yang dikatakan kilauan emas yang semakin pudar..

sekian untuk takat sini sahaja.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...