Followers

Thursday, July 17, 2014

Kiki Lala



Assalamualaikum.... Rasanya satu Malaysia dah tau dah sape kiki nih..
dari amatan aku si kiki ni seorang business person yang jalankan business clothing..
kira ada butik laa gitu2...
tak tau ler betul ke tak..





So sekalung tahnia aku ucapkan ke pihak kiki sebab dapat iklan free bukan saja dari aku..
malah aku percaya berlambak blogger2 len yang iklankan muka beliau ...
disebabkan tindakan beliau yang menyerang sorang uncle ni sebab langgar keta beliau..
dah jadik viral dah ...

so sebagai pelajar jurusan ENTREPRENUERSHIP...
aku nampak kt sini ada beberapa kesan akibat tindakan beliau terhadap business beliau..

memula reputasi beliau laa..
dah kompom2 dah tercalar...
korang bayangkan kalau client @ prospect dtg untuk beli produk dia...
no satu bila pandang..
(eh bukan hang awek steering lock ke??)
 dua  agak sukar bagi masyarakat untuk berusan dengan pemilik syarikat
yang ada sejarah hitam ...
dalam kes ni gi hentam keta org asbab keta dia calar skit jer..
orang mula lihat dia sebagai seorang yang panas baran..
tidak bersikap professional...
dan anggap dia nih mampu ke untuk deliver sesuatu produk dengan baik..
so ramai akan elakan diri untuk berurusan dengan dia..
bagi pendapat aku...

ada beberapa sebab dia buat mcmtuh..

(nih bukan nk backup)
1.dia memang jenis panas baran...
2.mungkin sebab tekanan kerja ( business memang tekanan walaupon ko jual rojak tepi jalan)
3.terlalu syang kt keta dia ( keta baru syang laa tuh tak habis2 kecoh no plat dia tuh)
4.sejarah lampau penah kena langgar pastuh orang tuh lari tak bayar ganti rugi..
5.masalah peribadi lepas kt orang biler ada point..

pada aku manusia tak pernah lari dari kesilapan..
kita bukan perfect...
so belajar laa dari kesilapan..
bagi aku kita patut maafkan jeler si kiki ni..
lagippon dia dah mohon maaf secara terbuka dah pon..
ini pengajaran bagi pihak beliau
dan phk kita semua...
buang yang keruh ambik yang baik..
mula kosong2..
ape2 pon aku tabik spring kt uncle cina tuh..
atas sikap dia yang tak tergopoh gapah ambik tindakan..
sabar..serta mudah maafkan orang....

ape2 pon korang layan laa meme buatan rakyat Malaysia nih kt bawah...

ingat sedia kan steering lock untuk waktu kecemasan...
mana tau kot2 korang lak yang langgar CDM 25 nih masa akan datang....










No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...